Hoe haal ik .(vul zelf maar in) achter mijn bestanden weg?

Hallo,

Ik heb een probleem. Achter elk muziek bestand staat .mp3 achter bijvoorbeeld een tekstdocument staat .txt een andere programma .exe . Hoe haal ik dat weg. Ik heb dat ineens gekregen toen ik mijn laptop aangezet had. Ik heb de Acer Aspire E1-731 laptop met Windows 8.1. Ik erger me eraan. Dus hoe haal ik dat weg. Ik weet er zijn mensen die zeggen: je moet die .exe of .txt of .mp3 weghalen als je de naam veranderd. Dat werkt NIET. Ik wil dan gewoon niet zien ik weet dat een muziekbestand .mp3 is of een programma .exe .

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

In de verkenner (mijn computer) kun je onder 'extra' en dan 'mapopties' onder de tab 'weergave' een vinkje zetten bij 'extensies van bekende bestandstypen verbergen'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor de hulp het is nu weg
Bij win 8.1 kan je het vinden bij de verkenner en dan heb je bovenaan 3 tabs (bestand, computer en beeld) klik op de tab beeld en dan bijna helemaal rechts kan je 'bestandsnaamextenties' aan- of uitvinken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor de hulp het is nu weg